Glæden ved at træne

For mig er det vigtigt at træning skal være SJOVT og UNDERHOLDENDE :-) Du skal svede og være presset max, men hvis GLÆDEN ikke er der, så er det måske tid til at finde en ny træningsform!

Min barndom og mine teenageår har været meget præget af, hvad jeg vil kalde lystbetonet træning. Mit skab var fyldt med alt fra fodboldstøvler og basketballs til alle former for ketjere, badedragter og aerobicsko. Fællestrækket for de til tider måske lidt tilfældige valg af sportsgrene var glæden ved at være fysisk aktiv! Jeg blev simpelthen glad i låget af at træne.

I dag er min træning super struktureret med nøje planlagte træningspas, watt-målinger og tidstagning som en fast del. Og det er ikke altid en fest at skulle op kl. 5 torsdag morgen for at være i vandet kl. 6.00 sharp. Derfor er det vigtigt for mig, at bibeholde GLÆDEN ved at dyrke sport. Her får du derfor et par gode råd til, hvordan du kan holde gejsten oppe og smilet bredt:

Giv den gas med en WICKED WEDNESDAY
Med alle mine meget fokuserede træningspas, er det vigtigt for mig at have en dag, hvor alt er lidt tosset – og her er min WICKED WEDNESDAY vigtig. Det er ganske enkelt en dag, hvor du får leg ind i din træning. Løb fjollet, med knæene ud til siden eller armene oppe i luften. Find en legeplads og forsøg dig med armgang eller squat på kanten af sandkassen. Og lad dig ikke skræmme af andres blikke – jeg kan af erfaring sige, at de fleste sender søde smil og misundelige blikke. Kort sagt: Vær ikke bange for at te dig tosset!

La Santa 2014

Highjack din veninde
At være social med dine veninder behøver ikke nødvendigvis at være at drikke cafe latté på en cafe i indre by. Det kan lige så godt være at mødes til en løbetur eller at følges til det stripfitnesshold du ikke tør gå på alene. I dagens Danmark klager alle folk over for lidt tid til familien og venner – men vi har kun 24 timer i døgnet. Hvorfor ikke multitaske og udnytte tiden optimalt ved at kombinere tøsesnak og træning? Og husk, at vi har en tendens til at huske fysiske oplevelser bedre. Cafe-turen bliver hurtigt én af mange, mens cykelturen til Amager strand eller spurten ved Frederiksberg slot sætter sig fast i kroppen.

Nyd naturen
Løb i Frederiksberg have og sig hej til elefanterne, tag en tur på villavejene og drøm om den store bungalow på hjørnegrunden, eller tag cyklen til den nærmeste park og nyd stilheden og det grønne i storbyens trafikerede jag. Jeg er selv en af verdens største klodsmajorer, og må fokusere meget på, hvor jeg sætter mine fødder og mindre på de smukke omgivelser men det ændrer ikke, at jeg, lige som mange andre, føler en fornyet glæde og energi, når vi binder løbeskoene, sætter musikken i ørene og mærker vinden i ansigtet.

Så på med tøjet og ud af døren – de gode oplevelser venter på dig. 

underskrift2

 

Velkommen til thltraining bloggen :-)

SÃ¥ fik jeg efter mange overvejelser og utallige overspringshandlinger endelig taget mig sammen og oprettet en blog. Utroligt, at en 27-Ã¥rig kvinde føler sig tabt bag en vogn hvad angÃ¥r sociale medier, nÃ¥r nu 20-Ã¥rige piger blogger i stor stil og meget professionelt. Men nu er den her sÃ¥ – thltraining bloggen.

Jeg hedder Tanja Hultengren Larsson, studerer humanfysiologi pÃ¥ KU og har en STOR passion for træning – især glæden ved træning. Min største passion er at viderebringe glæden ved at træne til andre mennesker, hjælpe dem med at opnÃ¥ deres mÃ¥lsætning og opleve den glæde træning og fysisk aktivitet giver os mennesker. Træning er ikke et ”must”, men en oplevelse vi ser frem til.

Min blog vil handle om træning, tips og tricks til dig som gerne vil have en lidt sundere hverdag samt give jer læsere et indblik i min hverdag som personlig træner, humanfysiologistuderende og elite triatlet :-)

Håber I vil få inspiration til at nyde træningen og finde bloggen motiverende til at forlade den højtelskede og trofaste sofa, finde træningstøjet frem og komme ud i naturen :-)

Smilende cykeltur

Mange smilende træningshilsner

underskrift2