GET MOVING

Photo 01-03-14 10.09.20 (1)

Kom nu bare af sted!!! Utrolig mange mennesker har et virkelig tæt forhold til deres sofa. De plejer den dagligt, har dinner dates og nyder gerne de sidste timer af dagen pÃ¥ den. Nu vil jeg ikke lave en nedslagtning af sofaen – holder selv meget af min :-) Men det er bare en sofa, den har hverken magiske kræfter, som holder dig fastlÃ¥st eller yder det vilde til samtalen. Det er bare en sofa. SÃ¥ derfor – let rumpetten og kom af sted.

Vi mennesker har tendens til at overloade vores hoveder. Vi overvejer, genovervejer og vender den lige en ekstra gang, inden vi foretager en handling. Vi har lært som barn, at det er vigtigt, man tænker før man taler og det er jeg også all in for. Men når det gælder træning, så er det handling og ikke tanker, som gør udslaget. Hvis tankerne først får plads, så forsvinder handlingen ofte. Vi er utrolig gode til at overtale os selv til at blive i sofaen eller under dynen. Min egen indre stemme lyder utrolig klog kl. 5.00 om morgenen – ”det er vigtig med masser af søvn, Tanja”, ”læg dig bare til at sove igen,” ”husk Tanja, at restitutionen er grundstenen for forbedring”, ”du kan bare svømme senere”. Stemmen lyder meget overbevisende og klog.

Der er flere forskellige måder at trykke på tankestrømmens off-knap på. Her kommer 3 bud på at få skubbet dig ud af døren:

Fit and fab date
Lav en aftale med din veninde, kæreste eller bekendt. Pga. min utrolig overbevisende stemme om morgenen laver jeg gerne en aftale med en veninde, som henter mig på vejen til træning. Jeg ved, at de står ude foran min dør 5.40 sharp, så derfor gør jeg også!! Og man fortryder kun de træningspas man ik’ fik gjort :-)

Løbetøj på NU
Vi kender det alle sammen – kommer træt hjem fra arbejde og vil gerne lige løbe en tur, men man skal liiiige se en serie, rydde op, lave mad til børnene eller lignende. Og inden man ved af det, så er tiden gået og du fik aldrig taget dig sammen til at hoppe i skoene og ud af døren. Så her kommer rådet – TAG TØJET PÅ PROMTE, når du kommer hjem fra arbejde. Når du kommer ind af døren, smutter du i dit træningstøj og derefter kan du lave alle de ting du liiiiige skal nå. For du ved, at du ikke tager tøjet af igen medmindre det er klamt og svedigt :-) Dette trick bruger vi alle, selv en af (ifølge mig) dks større sundhedseksperter Michelle Kristensen.

Rutinen
Vaner er en stor del af vores liv, der findes gode og dÃ¥rlige vaner, men de har det tilfælles, at de gøres uden overload af hovedet. YOU DON’T THINK – YOU ACT!!! NÃ¥r først træning er blevet en rutine,sÃ¥ bruger du ikke energi pÃ¥ undskyldninger, men derimod fysisk energi – i og med du er fysisk aktiv.

Så tag mobilen og lav en fab date med veninden eller søsteren, tag tøjet på når du træder ind af døren og commit dig til det i 2 uger. Så lover jeg dig, at dig og din sofa glider fra hinanden og bare nyder lidt kvalitetstid engang i mellem :-)

underskrift2

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>