PIMP THAT SQUAT

Photo 05-09-13 11.11.03Øvelsen squat kender de fleste. En yderst effektiv øvelse som sætter godt gang i balder og lår :-) Den giver dig muligheden for at få sat gang i bentøjet, og den kan laves EVERYWHERE – what not to like! And me like a lot :) Men det kan godt blive lidt kedeligt at lave den squat challenge, som du har fundet på instagram med flere hundrede gentagelser.

Jeg modtog en email fra en kunde i sidste uge, som havde det luksusproblem, at hun var blevet for stærk. Dette lyder udmiddelbart ikke som noget problem, men som studerende havde hun ikke råd til at købe en tungere kettlebell, så hun søgte hjælp hos mig. Løsningen er:

LET’S PIMP THAT SQUAT!!!

Photo 11-08-13 09.02.47

Du har flere muligheder for at pimpe en standard squat op. 1) Du kan sætte vægte pÃ¥. Det kræver enten indkøb af vægtstang og vægte, eller at du begynder i et fitnesscenter. 2) En anden løsning kunne være en KETTLEBELL, hvilket jeg er mega fan af. En kæmpe kanonkugle som legetøj er jo en hver kvindes drøm 😉 Jeg vil til enhver tid anbefale at have en kettlebell hjemme, da det er et fantastisk redskab til træning af hele kroppen. En kettlebell fylder ingenting, er nem at hÃ¥ndtere og kan bruges til rigtig mange øvelser. En vægtstang er ogsÃ¥ rigtig fin, men der skal bruges forskellige skriver samt en meget bred viden i teknikken for korrekt udførsel af øvelser. Men alt koster penge, og det er faktisk muligt at pimpe din squat helt gratis med denne tredje løsning: Jumpsquattet.

3) Et jumpsquat er en almindelig squat med et afsluttende hop. Jumpsquat er meget mere eksplosivt og dynamisk, hvilket giver en anden form for træning. Du vil få pulsen op meget hurtigt, og jeg lover dig, at du ikke kan tage lige så mange som almindelig squat. Jeg vil anbefale at kombinere almindelig squat og jumpsquat. Enten på tid eller gentagelser. Hold altid teknikken i mente, når du træner. Ved udførsel af helt almindelig squat, er det nemmere at holde teknikken ren end ved den mere dymaniske og eksplosive jumpsquat. Hav disse tre ting i baghovedet, når du giver den gas med YOUR PIMPED SQUAT:

  1. Hold ryggen RET
  2. Hold fod, knæ og hofte i en lige linje
  3. Get down and get dirty – huske nu at få din rumpet langt ned :-)

HAPPY JUMPSQUATTING

underskrift2

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>