Drop down and give me thirty! 2-3

Skærmbillede 2014-10-06 kl. 21.23.12

Anden del – motivation

Der findes ingen ens mennesker – heldigvis…og det betyder ogsÃ¥, at vi bliver motiveret af forskellige ting/personer/typer.  Da jeg skrev sidste indlæg havde jeg en klar ide om, hvad jeg ville fortælle i dette indlæg, men en snak med en kollega, gav mig ideen til endnu et indlæg i samme dur. SÃ¥ ja, du slipper ikke sÃ¥ nemt, jeg smutter lige endnu et indlæg ind og vupti – en serie af tre afsnit om MOTIVATION.

Egentlig ville jeg i det her indlæg give dig forskellige hjælpemiddeler til at motivere dig til træne, men før du får dem, så ville jeg lige gennemgå de forskellige trænertyper. De har nemlig en stor effekt på din lyst til at træne. Og det handler ikke nødvendigvis om det er en god eller dårlig træner, men mere om træneren passer til dig.

Militær typen. Vi kender alle sergeant-typen, instruktøren som tager fuldstændig over og selvom du faktisk ER superwomen, falder du straks til jorden og begynder at give dig til at lave 30 armbøjninger nÃ¥r der bliver rÃ¥bt “drop down and give me thirty” i ren frygt. I øjeblikket tænker du nok “hvad laver jeg her”, men inderst inde sÃ¥ ved du, at det er lige netop derfor du endnu engang er mødt op til timen – fordi du har brug for at lægge hjernen og blive presset helt ud til kanten – der hvor der ikke er plads til ynk og selvmedlidenhed. Jeg mÃ¥ jo nok indrømme jeg selv rammer ind i denne katagori. Med øgenavne som nazi-kvinden, sÃ¥ kan jeg vist ikke helt løbe fra det. Men frygtindgydende ville jeg nok ikke kalde mig :-)

Selvtillidsboosteren. Hvem elsker ikke positiv feedback – træneren er med dig fra start til slut. Du får masser af skulderklap og du vil altid komme hjem med en god oplevelse. Hvis du er en snedig fætter, som har masser af gode undskyldninger klar, så er det nok en dårlig kombi. Men hvis du netop motiveres af den positive feedback og proces, er dette helt klart en træner for dig.

Hoptimisten. Instruktøren som selv elsker at træne, de er med i al træningen. De retter dig sjældent, da de har travlt med at give den max gas selv. Og de giver den virkelig gas, for denne type er en energibombe uden lige. Energiniveauet er så sprudlende og smittende, at du selv kommer i hopla og gør alt for at følge med.

My way or the highway. Du skal ikke forvente ros, ris eller noget snak i det hele taget. Du er kommet for at træne og intet andet.

 Der er mange flere typer og der er positive og negative ting ved dem alle.

Det vigtigste er, at du finder du af hvem af disse der får dig til at møde op uge efter uge til træning. Er du til sergeant-typen, selvtillidboosteren, hoptimisten eller my or the highway? Det er ikke nok at finde den rette træningsform, instruktøren er mindst lige så vigtig.

Stay tuned for 3. og sidste del af motivationsserien, hvor jeg giver dig forskellige fif til at komme ud af døren og finde glæden ved træning :-) Hvis du har brug for et lille motivationsfix promte, så læs en af mine tidligere blogs HER :-)

 

Believe me – we all love to move

 

underskrift2

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>